Erasmus+ Life is Art; Art is Life veiklos

Vasario 15 d. „eTwinning“ platformoje įvyko pirmoji „Erasmus+“ projekto koordinatoriams skirta konferencija „Life is Art; Art is Life”. Šios konferencijos metu projekto koordinatorius iš Turkijos Mehmet Susam pasakojo, kaip „eTwinning“ platforma padeda įgyvendinti programos „Erasmus+“ projektus, kaip  „eTwinning“ projektai vertinami ir kokios yra šios platformos galimybės. Projekte dalyvauja mokyklos iš Italijos, Turkijos, Graikijos, Kroatijos, Latvijos ir Lietuvos.


„Erasmus +“ projekte mokinių pažintis

Mūsų gimnazija dalyvauja „Erasmus+“ programos projekte „Life is Art; Art is Life“. Iki vasario pabaigos virtualioje erdvėje vyko mokinių pažintis. Visi projekto partneriai suformavo mokinių komandas. Mokiniai pateikė savo išvaizdos aprašymą specialiai sukurtame puslapyje „Padlet“ platformoje. Kita užduotis – sukurti tam tikriems mokiniams asmeninį paveiksliuką – „avatarą“. Lietuvos mokiniams teko kurti „avatarus“ mokiniams iš Italijos. Taip pat mokiniai patobulino savo anglų kalbos žinias.  Italijos mokiniai savo ruožtu sukūrė paveiksliukus mūsų komandai. Buvo džiugu matyti, kad sukurti paveiksliukai tikrai yra panašūs į mūsų mokinius. Tikimės, kad ir mūsų komandai pavyko sukurti tinkamus „avatarus“ naujiesiems draugams iš Italijos.


,,Erasmus+“ projekto ,,Life is Art; Art is Life“ logotipų konkursas

,,Erasmus+“ projekte ,,Life is Art; Art is Life“ kovo mėnesį vyko logotipų konkursas. Visų šešių šalių komandos (Italijos, Turkijos, Kroatijos, Graikijos, Latvijos ir Lietuvos) pateikė savo logotipus. Lietuvos komanda pateikė konkursui penkis logotipus. Iš viso konkurse dalyvavo 31 logotipas. Beveik 150 mokinių iš šešių šalių turėjo išrinkti tinkamiausią logotipą, kuris ne tik geriausiai atspindės projekto esmę, bet ir atitiks keliamus reikalavimus: logotipe turi būti visų šalių partnerių vėliavos, projekto pavadinimas bei ,,Erasmus+“ programos pavadinimas.

Mūsų gimnazijos logotipai:

            Nugalėtoju tapo Italijos komandos sukurtas logotipas. Sveikiname Italijos komandą!

 


„Erasmus+“ projekto „Life is Art; Art is Life” partnerių susitikimas

Gegužės 24 d. nuotoliniu būdu įvyko „Erasmus+“ projekto „Life is Art; Art is Life”  mokinių komandų susitikimas. Susitikimo metu mokiniai pasakojo apie savo mokyklą, šalį, miestą bei vieną iš meno muziejų.

Mūsų gimnazijos mokiniai – Alisa Kovalenko, Aleksandr Tiomkin ir Ilja Žoludev – angliškai papasakojo apie mūsų gimnazijos ypatumus, pasidalino nuotraukomis ir filmukais, kuriuose yra įamžinti didžiausi ir svarbiausi mokyklos renginiai. Arina Tichonovskaja ir Kristijonas Ramanauskas ne tik parodė gražiausius Lietuvos kampelius, bet ir papasakojo apie ilgametes šalies tradicijas, išlikusias net nuo pagonybės laikų. Elina Molockaja ir Viktorija Golodok kalbėjo apie vieną iš moderniausių šalies muziejų – MO muziejų, parodė kelias ekspozicijas.

Susitikimą tęsė Turkijos mokiniai, kurie ne tik papasakojo apie savo šiuolaikišką mokyklą, bet ir pasidalino Hatay miesto nuotraukomis. Graikijos mokiniai taip pat pasakojo savo šalies istoriją, dalijosi gamtos vaizdais. Partneriai iš kaimyninės Latvijos parodė, kaip per pastaruosius metus pasikeitė ir išsiplėtė jų mokyklą. Papasakojo apie latvių tradicijas ir sostinę  Rygą. Pagrindinė projekto koordinatorė – Italijos komanda – papasakojo apie savo kraštą, vadinamą „žaliąja Italijos širdimi“. Susitikimą baigė komanda iš Kroatijos, kuri pasidalino informacija apie savo šalies geografiją, nacionalinę virtuvę ir garsius meno bei sporto veikėjus.

Tikimės, kad greitai kartu su mokiniais galėsime nuvykti į šias šalis pasidalinti savo patirtimi ir pasisemti naujų idėjų.


Lapkričio 21-27 dienomis Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos mokytojai – Aleksej Peržu, Anastasija Kodzisova ir Galina Kuzborskaja – dalyvavo „Erasmus+“ projekto „Art is Life; Life is Art“ partnerių susitikime Turkijoje. Projekto partneriai iš Turkijos, Italijos, Kroatijos, Graikijos, Lietuvos ir Latvijos susitiko Necmi Asfuroglu Anadolu Lisesi  Turkijoje, Hatay provincijoje. Partneriai apsikeitė dovanomis, supažindino vieni kitus su jų šalyje esančia švietimo sistema ir savo mokyklomis.

Projekto partneriai iš Turkijos svetingai priėmė svečius ir parengė turiningą programą. Aplankėme Hatay archeologijos muziejų, jis žinomas dėl savo didelės Romos ir Bizantijos laikų mozaikų kolekcijos; Petro bažnyčia – viena seniausių krikščionių bažnyčių; Vizualiųjų menų Mustafa Kema universiteto skulptūros katedrą; Stiklo muziejų; Šv. Simeono vienuolyną netoli Antakijos.

Ypatingo dėmesio verta gimnazija, kurioje apsilankė projekto partneriai. Visus partnerius sužavėjo mokytojų ir mokinių draugiškumas, svetingumas. Partneriai iš Turkijos supažindino su mokyklos administracija, suorganizavo ekskursiją po mokyklą, parodė, kaip vyksta pamokos. Dailės mokytoja supažindino projekto partnerius su Ebru meno technika. Projekto partneriai namo grįžo su pačių tapytais darbais. Gimnazijos mokiniai paruošė projekto partneriams koncertą. Nuostabus vokalas ir profesionalus instrumentų valdymas parodė, kokia svarbi muzika Turkijos gyvenime ir kaip jaunuoliai gali išreikšti save naudodami meno kalbą.

Projekto partneriai patyrė naujų įspūdžių ir su nekantrumu laukia kito susitikimo, kuris numatytas kitų metų kovo mėnesį Graikijoje, kuriame jau dalyvaus ir mūsų gimnazijos mokinių komanda. 


           Nuo kovo 7 iki 11 dienos Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos mokinių (Artūr Andiukajev, Arina Tichonovskaja, Julija Vaitoškaitė ir Elina Molockaja) ir mokytojų (Galina Kuzborskaja ir Aleksej Peržu) komanda išvyko į Graikijos miestą Ioaniną dalyvauti „Erasmus+“ projekte „Life is Art; Art is Life“. Veiklas organizavo 3–oji Ioaninos mokykla „Epifanijos mokykla“. Šiame projekte taip pat dalyvauja mokyklos iš Turkijos, Italijos, Kroatijos ir Latvijos.

            Pirmadienį visų šalių delegacijų laukė įspūdinga kelionė į Meteoros vienuolynus. Dalyviai turėjo puikią progą ne tik susipažinti su ortodoksų kultūra ir papročiais, bet ir pamatyti 16 amžiaus ikonas. Didelį įspūdį paliko ne tik vienuolynai, bet ir nuo kalnų atsiveriantys vaizdai. Atrodė, kad vienuolynai yra tarsi „pakibę“ ore. „Iš pradžių įsivaizdavau „Erasmus+“ programos projektą truputį kitaip. Galvojau, kad bus sunku susikalbėti dėl kalbos barjero. Pirmą dieną taip ir buvo, bet paskui viskas pasikeitė. Greitai susitelkėme ir tapome viena didele komanda. Kartu važiavom į ekskursijas ir dalinomės įspūdžiais. Ypač patiko kelionė į Meteorą – pajutau gamtos jėgą ir grožį. Niekada nepamiršiu šio projekto. Daugelis kitų komandų narių pažadėjo atvykti į Lietuvą – labai laukiu jų atvykimo,“ – pasakoja IV v klasės mokinys Artūr Andiukajev.

            Antradienį visų delegacijų nariai susitiko jau mokykloje, kur visus pasveikino „Epifanijos mokyklos“ direktorius ir projekto koordinatorė iš Graikijos. Įvyko tradicinis pasikeitimas dovanomis, po to kiekviena komanda pristatė savo atliktos užduoties rezultatą. Šias užduotis komandos gavo lapkričio mėnesį Turkijoje. Lietuvos komanda turėjo kūrybiškai supažindinti su žymiu Turkijos architektu Mimar Sinan. Turkijos komanda savo ruožtu turėjo pristatyti M. K. Čiurlionį. Mūsų komandos nariai parengė trumpą pranešimą apie Mimar Sinan, o vėliau pasiūlė per 10 minučių sudėlioti dėliones su jo projektuotais tiltais ir mečetėmis. Kiekvienoje dėlionėje trūko vienos detalės. Šią paveikslo dalį mokiniai turėjo pabaigti patys, naudodamiesi savo žiniomis ir vaizduote. Turkijos komandos nariai parengė mažą spektaklį, kurio pagrindinis veikėjas buvo M. K. Čiurlionis, pasakojantis apie savo kūrybą ir gyvenimą. Kitų šalių atstovai pristatė savo atliktas užduotis.

Žodžiai „Kelionės yra vienintelis dalykas, kurį perkame, kad taptumėme turtingesni”  puikiai tinka „Erasmus+“ kelionei į Graikiją apibūdinti. „Nuo pirmo susitikimo su „Erasmus“ dalyviais supratau, kad bus įdomu ir linksma, nes mokytojai ir mokiniai priėmė mus labai šiltai ir draugiškai. Susipažinusi su mokiniais iš kitų šalių supratau, kad galiu daug ko pasimokyti. Mes labai turiningai praleidom laiką, daug bendravom, žavėjomės gamta, juokėmės. Pamatėme apylinkes, paragavome nacionalinio maisto. Taip pat pristatėme savo darbus. Kelionės pabaigoje mokiniai iš Graikijos mus išmokė kelių nacionaliniu šokių. Labai gera buvo suprasti, kad nesvarbu, iš kokios tu esi šalies arba kokios tu tautybės, galima laisvai bendrauti ir palaikyti draugiškus santykius. Aš labai dėkinga „Erasmus“ programai ir mūsų mokytojams, kad jie suteikė man tokią puikią galimybę pažinti save ir pasaulį,“ – dalinasi savo įspūdžiais II g klasės mokinė Elina Molockaja.

            Trečiadienį mokiniai turėjo progą susipažinti su Ioaninos miesto tradicijomis. Aplankė sidabro muziejų, kur ne tik teoriškai susipažino su ilgamete sidabro apdirbimo istorija, bet ir praktiškai pamatė meistro darbą, kuris tiesiog prieš jų akis pagamino sidabrinį papuošalą. Aplankėme Ali Pasha salą, kur galima buvo dar kartą pasigrožėti Graikijos kalnais ir ežerais.

            Ketvirtadienį mokiniai vėl atvyko į mokyklą, kur šokių mokytoja ir Graikijos mokiniai parengė šokių dirbtuves. Mokiniams pristatė nacionalinius Graikijos šokius, o vėliau pakvietė praktiškai juos išbandyti. Po dirbtuvių mokiniai pradėjo savarankiškai pristatinėti savo šalių šokius lauke prie mokyklos. Tuo metu projekto koordinatoriai susirinko aptarti tolimesnių veiklų ir pasirengimą išvykai į Kroatiją gegužės mėnesį. „Išvyka į Graikiją „Erasmus+“ projekto dėka – tai vertinga mano gyvenimo patirtis, galimybė aplankyti gražiausias vietas, susipažinti su kitų žmonių kultūrą, sužinoti daugybę dalykų ir surasti naujų draugų net iš 5 šalių. Taip pat bendraudama patobulinau savo anglų kalbos kalbėjimo įgūdžius, labiau pasitikiu savimi. Labiausiai įsiminė diena, kai mokėmės tradicinių graikų šokių. Manau, kiekvienam moksleiviui tokios išvykos būtų naudingos, nes jos labai gerai lavina socialinius įgūdžius bei praplečia akiratį!“ – dalinasi mintimis IV v klasės mokinė Arina Tichonovskaja.

            Viešnagės pabaigoje mokiniai susipažino su teatru. Turkijos mokytojų komanda prie antikinio teatro parengė veiklą mokiniams ir mokytojams. Apibendrindama visą kelionę III a klasės mokinė Julija Vaitoškaitė pasakė: „Tai buvo nuostabi kelionė, nuostabi vieta ir nuostabūs žmonės. Mus labai šiltai sutiko, ir nors visi kalbėjome svetima anglų kalba, puikiai vieni kitus supratome. Esu labai dėkinga už šią galimybę susipažinti su jaunimu iš kitų šalių. Tiek šilumos, meilės, nuoširdumo, dėmesio, gerų emocijų! Per trumpą laiką tapome labai artimi vieni kitiems! Tapome tikrais draugais!“.

            Šis laikas Graikijoje buvo pilnas įspūdžių, naujų patirčių, bendravimo. Džiaugiamės, kad galime dalyvauti šio projekto veiklose ir nekantriai laukiame kito susitikimo Kroatijos Beli Monastir mieste.


Nuo gegužės 1 iki 7 d. Kroatijoje, Beli Manastir mieste vyko „Erasmus+“ projektas „Life is Art; Art is Life“. Veiklose dalyvavo keturi gimnazijos mokiniai (Anna Songina, Viktorija Golodok, Martin Kondratas ir Maksim Nepogodin) ir du mokytojai (Aleksej Peržu ir Anastasija Kodzisova). Veiklas organizavo projekto partneris iš Kroatijos – Beli Manastir gimnazija. Šiame projekte taip pat dalyvauja mokyklos iš Italijos, Turkijos, Latvijos ir Graikijos.

            Pirmadienį visų delegacijų nariai susirinko Beli Manastir gimnazijoje tam, kad pasveikintų vienas kitą. Tai buvo pirmas renginys, kai buvo atšaukta dauguma COVID-19 apribojimų, todėl buvo smagu matyti visus be kaukių. Salėje mus pasveikino mokyklos administracijos atstovai ir projekto koordinatorė Kroatijoje – Ivana. Po tradicinio apsikeitimo dovanomis, prasidėjo mokinių kūrybinių darbų pristatymas. Šį kartą Lietuvos komandai teko ruošti darbą apie žymų Italijos tapytoją – Pierro della Francesca. Mūsų komandos mokiniai su dailės mokytoja Anastasija Kodzisova parengė tapytojo paveikslų foto rekonstrukcijas, kurių tikslas buvo kuo tiksliau atkartoti kompoziciją, spalvas. Vėliau kiekvienai delegacijai taip pat pasiūlė vieną iš Pierro della Francesca paveikslų atkartoti nuotraukoje. Po dešimties minučių aktyvaus darbo buvo pristatyti visų šalių rezultatai. Visiems buvo be galo smagu ir įdomu išbandyti save šioje veikloje. Komanda iš Italijos parengė trumpą pristatymą apie Jono Meko gyvenimą ir pasiūlė intelektualinį žaidimą. „Turbūt tai viena iš įdomiausių projekto veiklų. Mokiniai bando suprasti kitos šalies menininką, atkartoti, interpretuoti jo kūrinius. Ir kartais pamatai tą menininką visiškai kitokį,“- sakė viena iš projekto dalyvių.

            Antradienį visus dalyvius laukė ilga kelionė prie nepakartojamų Plitvicos ežerų. Kelionė buvo ilga, tačiau verta to. Po beveik šešių valandų kelionės visiems projekto dalyviams atsivėrė tikras gamtos grožis. „Tikras gamtos stebuklas, kurį reikia saugoti ir tausoti,“- dalijasi savo įspūdžiais mūsų mokiniai. Po kelių valandų pasivaikščiojimo nacionaliame parke, dalyviai išvažiavo į Kroatijos sostinę Zagrebą. Vėlai vakare visi grįžo pavargę, bet pilni emocijų ir įspūdžių.

            Kitą dieną Osijek mieste mokiniams buvo organizuotos dvi kūrybinės dirbtuvės. Pirmoji vyko miesto istorijos muziejuje, kuriame mokiniai, naudodami gratažo techniką, kūrė Kroatijos menininko Stefano Lupino kūrinių interpretacijas. Kita veikla vyko meno muziejuje, kuriame aukštųjų mokyklų studentai su mokiniais parengė savo paveikslą–koliažą, kurio pagrindinis objektas buvo nesveikas maistas.

            Ketvirtą ir penktą projekto dieną mokiniai praleido Jankovec ir Kopački Rit nacionaliniuose parkuose. Kroatijos upių, ežerų ir miško vaizdai nė vieno dalyvio nepaliko abejingo. Visi pajuto, kaip gera būti gamtoje, žavėtis jos grožiu. Taip pat mokiniai apsilankė ir unikaliame ekologiškame ūkyje, kuriame viskas, kas auga, naudojama maistui arba ūkyje. Penktadienį visiems projekto dalyviams buvo įteikti sertifikatai. Kitas susitikimas vyks Rygoje.

Projektą finansuoja „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo Strateginių partnerysčių programa (Nr. 2020-1-IT02-KA229-079931_5).